Immunológia

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel:

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor Úr!
19 hetes terhes vagyok és most készült el második immun panelem. Melyben az ANF lett pozitiv (granularis) és az ENA-ssa lett gyengén pozitív. Azt szeretném kérdezni milyen következménnyel jár ez a babára nézve?
Válaszát előre is koszonom.

Tisztelettel Balla Beáta
T. Érdeklődő,
Az ANA+ENA (ezen belül is az SSA) pozitivitás olykor (előzetes steroidkezeléssel kivédhető) magzati ingerületvezetési zavart okoz.
Tisztelettel,
Kádár János dr.
Tisztelt Doktornő, Doktor Úr!
Hajhullás miatt fordulnék Önökhöz. Minden csodaszer kipróbálásán túl vagyok, a vérképem sem indokolja a panaszomat. Hova fordulhatnék? Úgy olvastam a neten, hogy a góckutatáshoz is immunológus irányítása ajánlott.
Köszönettel: Iren
Kedves Irén, a kérdés immunológiai részében készséggel segtségére leszünk.
Tisztelettel, Kádár János dr
T.Doktor Úr! Tartós stresszes állapot, élet (pld. szemkárosodás miatt) okozhat-e immunrendszer gyengülést,károsodást? Van-e Debrecenben társintézményük, ahol immunológiai vizsgálat végezhetö? Válaszát elöre is köszönöm.Tisztelettel, Szerdahelyi László István
Kedves Érdeklődő, a tartós stressz befolyásolhatja az immunrendszert.
Ha nem is tár-intézmény, de De brecenben hagyományosan nagyon erős az immunológia az Egyetemen.
Tisztelettel,
Kádár János dr.
Tisztelt Főorvos Úr!
A kérdésem az lenne, hogy a Dalacin 300 mg kemény kapszula mellékhatásaként tényleg kialakulhatott e nálam gyógyszerallergia? Az történt, hogy állítólag orbáncos volt a lábam, arra kaptam a gyógyszert, előzőleg Curam Duó-t. A lábaim bevörösödtek, kórházba kerültem. Bőrgyógyászatra.
Szeretném a véleményét megismerni.
Tisztelettel: Menyhárt Lászlóné
Kedves Asszonyom, allergiás reakció minden idegen anyagra, így gyógyszerre is kialakulhat. Dalacin szedés talán azért ritkábban okoz allergiás reakciót, mint pl. a penicillin vagy a cephalosporin, de természetesen nem kizárható.

Tisztelettel,

Kádár János dr.
Tisztelt Doktornő, doktorur!! A fiamnak már 10 éve illatmirigy gyulladása van, ami időnként megtelik és kifakad. Ezt mi okozhatja, már sok orvosnál voltunk!! Mi a teendő hogy már elmuljon!!! Köszönöm válaszukat!!!!
Tisztelt Kérdező,
Ilyen típusú panasszal javaslom bőrgyógyász-allergológus szakorvost keressen fel, ő fog tudni segíteni Önnek, hogy a kérdésére választ kapjon.
Üdvözlettel:
Budaházi Kata
Tisztelt doktor úr!
Érdeklődni szeretnék, hogy az alábbi tümetek összessége autoimmun betegségre utal-e?
4 hete műtöttek epével. 3 hete jelentkeztek az alábbi tünetek melyek egyre erősebbek.
Folyamatos szembevérzés,
áll alatti nyak beguzzadása, ami mostanra olyan stádiumba került, hogy nagyon nehezen tudok nyelni,
többé kevésbé folyamatos izületi és izom fájdalom.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő,

Sajnos a kérdésére nem lehet válaszolni, mert a kikérdezést, a szemrevételezést, a leletek átnézését, és az orvosi vizsgálatot nem helyettesíti rövid üzenete.

Amennyiben komolyan érdeklődik, készséggel konzultálok Önnel: ez esetben legyen kedves vegye fel a kapcsolatot a recepcióval.

Tisztelettel,

Kádár János dr.
Szeretném megkérdezni hogy vitiligot diagnosztizáltak 15 éves lanyomnal ,szeretném megkérdezni melyik orvoshoz vigyem , belgyógyász, immunológus vagy bőrgyógyász? Most fenyterapiara járunk ,de Nem sok eredménnyel.
Tisztelt Kérdező
Bőrgyógyász felkeresését javaslom.
Üdvözlettel:
Budaházi Kata
Udvozlom. Ttp beteg vagyok jelenleg is kezelés alatt. Hematologiara járok ..Önök tudnának nekem segiteni
Tisztelt Kérdező

Igen van lehetőség, de hogy pontosan hogyan és miben tud segíteni az orvosunk, csak a vizit keretében személyes beszélgetés közben tudják megbeszélni az orvossal. Amennyiben szeretné igénybe venni, kérem jelentkezzen be Dr Kádár János Főorvos Úrhoz.
Üdvözlettel:
Budaházi Kata
Tisztelt Doktor Úr,
Nagyon gyanús, hogy Raynaud betegség (vagy szindróma) alakult ki nálam. A lábamon és a jobb kezemen az ujjak elfehérednek, majd a (bekékülést kihagyva) pirosodnak, és kellemetlenül fájnak.
Pár éve már megfigyeltem ezt, főleg a lábujjaimnál, illetve olykor egyszer egyszer előfordult a kezemen is. Ezen az őszön illetve télen, azonban belendült a dolog, és általában két naponta volt egy ilyen elfehéredés/vörösödés.
Mik az első teendők? Gondolom háziorvos, vérvétel, stb.?
Köszönöm válaszát,
Fazekas Nóra
Kedves Érdeklődő, javaslom, fényképezze le a jelenséget, hogy pontosan be tudjon róla számolni. A panasszal kapcsolatban érdemes immunológus tanácsát is kikérnie.

Tisztelettel,

Kádár János dr
Dr. Kádár János
Dr. Kádár János
Tisztelt doktor úr!

1 éve küszködök a hátammal, de az orvosok is. A 2 lapocka között 0-24 fájdalom van ami sugárzik a bal felső végtagba, aztán zsibbadás. Az első orvos ez nem igazán érdekelte, elkérte a régebbi leletemet, ami egy röntgen lelet volt. Rajta: nagyívű scoliosis, spondylosis, fokozot lordosis. Ennek fejében egy lumbális szakasz mri vizsgálatát intézte. Amin: 2 haemangioma, spondylosis, L3-L5 protrusio ábrázolódott. 10 alkalmas gyógytornát írt ki, amire én tisztességesen jártam, de a 6-dik alkalom után megint orvos kellett (reumatológus) mert nem javult. A fizikális vizsgálat a következő: azt mondta, hogy a hátam nagyon csúnya, mintha egy 70 éves ember állna előtte. A gyógytorna hatására begyulladt a hátam, inkább intéz egy időpontot az Országos Gerincgyógyászati Központba egy ortopédtushoz. Az ortopédus meglátott borítékolja a nyaki sérvet. Így el is küldött mri-re cervicalis szakasz vizsgálatára. Az eredmény: C7-C6 porckorongdegeratió. A C7 csigolyánál nagyon durva a degeratió, szemmel látható. Egyelőre nem kell műtét, 14 alkalmas gyógytorna. Hát az sztk-ás gyógytornát én magam felejtettem el, inkább fizetek a maszek gyógytornásznak. A minőségibb ellátás, vagy az esetemben kezelés pénzbe kerül. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy gyorsan javul az állapotom, de azt bizton tudom, hogy az sztk-ás kezeléssel szemben ez sokkal hatékonyabb. Hát megint az elején tartunk, megint elkezdtem, de nem látom a végét, nem tudok dolgozni, nem tudok semmi megterhelő feladatot végezni, fáradt, gyenge vagyok. Ehhez 23 éves vagyok, gyógy- és spormasszőr szakot tettem le. Ráadásul a laboreredményem sem jó, 2 hónapja valahol gyulladás van. Tiszteletem!

Megtenné, hogy az e-mail címemre küldi válaszát?
Köszönöm.
Kedves Érdeklődő, bár a leírt panaszok nem autoimmun kórképre jellemzőek, egy konzultáció erejéig érdemes erről is meggyőződni.

Tisztelettel,

Kádár János dr.

Hírek

Magas CRP? Szedjen D-vitamint!

Magas CRP? Szedjen D-vitamint!

Ha a C-reaktív protein (CRP) értéke megnő meg a vérben, az rendszerint azt jelzi, hogy a szervezetben valahol gyulladás zajlik. Egy friss kutatás szerint ennek megelőzésében és kezelésében is segíthet a D-vitamin pótlás. A hír kapcsán dr. Kádár János immunológust, az Immunközpont főorvosát kérdeztük.

Lyme-kór vagy sokízületi gyulladás?

Lyme-kór vagy sokízületi gyulladás?

A sokízületi gyulladás tünetei hasonlítanak a Lyme-kór kapcsán kialakuló ízületi panaszokra. A pontos diagnózis fontos, hogy megfelelő kezelést kapjunk. Arról, hogy hogyan lehet megkülönböztetni egymástól a két betegséget, dr. Kádár János immunológust, az Immunközpont főorvosát kérdeztük.

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel:

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!